Flytt

Standard

Jag håller på att flytta. Den gamla lägenheten är utrustad med en mörk och skuggig liten balkong till min frustration. Min nya lägenhet (som antagligen kommer att kallas huset) är utrustad med en uteplats och ett hörn ogräs att rensa och odla på. Det gillar jag skarpt. Som jag har saknat att ha lite jord att odla i!

Så här ser det ut nu:

Liten uteplats till vänster, liten jordplätt till höger om ingången alltså!

Jordplätten, med ogräs, jättenattljus och risig ölandstokshäck. Och så grannens uteplats. En utmaning i miniformat! Nu när före-bilderna är tagna ska jag bara flytta in i huset också så kan jag börja rensa ogräs. Härliga tider!

Min plan:

  1. Rensa ogräset i ölandstokshäcken, inklusive de småträd som inte hör dit.
  2. Beskära ölandstoken (bort med allt dött ris!)
  3. Kantskära rabatten (heh) så att den får en skarp gräns mot (o)gräsmattan.
  4. Gödsla rabatten.
  5. Plantera in jättedaggkåpor på utsidan om ölandstoken.
Jag har redan jättedaggkåpa på tillväxt! De står fint krukade hemma hos föräldrarna.
Här är de. Alldeles nyplanterade och ynkliga. Men de kommer att bli jättelika! Hurra!
Kommentera

