Chiliodlingen igång!

Standard

Idag sådde jag chili! Det var länge sedan jag drog igång så här många sorter, men i år är jag verkligen odlingssugen!

image

De milda sorterna som går att äta i stora mängder har fått mest utrymme. Röd spetspaprika, gul paprika och Habanero Dulce är milda och snälla. Hinner man inte äta i samma takt som de mognar (det brukar inte gå!) så fryser jag till vinterns grytor och omeletter.

Chocolate Scotch Bonnet är den starka favoriten, vacker och givmild. Det räcker bra med en planta!

Mustafa, Pimento och Black Pearl fick jag förra året från en medlem i gruppen Hemodlarna på Google+. Jag odlade Mustafa (runda röda frukter), men orkade inte ta hand om plantan som den förtjänade. I år blir det nya tag.

Och så den sista raden: de urgamla fröna. De frön jag inte tror kommer att gro. Men de får en sista chans – klarar de av att uppstå från de döda?

image

På plats i fönstret!

Kommentera

