Presentation av min nya trädgård

Standard

Mina trädgårdar har hittills hållit sig i den minimala skalan. Förra trädgården hade vi på nåder, men den här ingår faktiskt på riktigt i lägenheten. Men STOR kan man inte kalla den. Vi bor på första våningen, 1 trappa upp, och har en balkong utanför vardagsrummet. Från balkongen går en trappa ner i trädgården. Till vänster om trappan ligger hönsgården – en liten altan med tak och vägg av kycklingnät. Nej, jag vet inte varför… men det är klart att det fick heta hönsgården!

DSC_0330

Och allt är övervuxet av vindruvor! Glöm inte bort att ducka om du är längre än 1.80 bara.

DSC_0335

Därefter gräsmatta, tujor och stängsel. Rotera mera så ser man…

DSC_0337

Grind och häck. Och en söt kisse vid högen av dött gräs. Hej Minegishi!

DSC_0338

Slutligen en mysko ställning. VI tror att någon föregående hyresgäst har haft motorcykel där och täckt med presenning om vintern. Jag vill såklart täcka med genomskinlig plast till våren och få ett enkelt växthus.

DSC_0347

Något av det första jag gjorde i trädgården var att beskära det här så att druvklasarna skulle få mer energi. Jag var inte så brutal som jag hade kunnat vara – det var en varm sommar och trädgården ligger i söderläge. Det är inte så dumt med skugga då.

Kommentera

