När det knoppas

Standard

image

Mina snödroppar överlevde sommaren i flyttkartong! Det är jag mycket tacksam för. De är inte satta så att de kan låna värme från husgrunden, så jag får vänta ett tag till på att de ska slå ut. Jag valde plats för rabatten för att kunna se den inifrån istället, och då hamnade den i skuggan från tujorna. Jag hoppas att det ska innebära att lökarna får blomma längre när det är varma vårar! Farmors tulpaner vissnade ganska snabbt mot söderväggen i förra trädgården.

Den nedre bilden är en hyacint. Jag är så van vid att hyacinter är julblommor att jag har svårt att välja mig vid att de är vårlökar. Faktiskt. Men den här gula hyacinten känns vårigare än de rosa och blå. Kanske kan jag komplettera med oranga hyacinter till hösten? Det måste väl finnas? Jag har ett dimmigt minne av oranga hyacinter i Köpenhamn…

Kommentera

