Planer, planer, planer

Standard

image

Jag sitter ute i solen på balkongen med en kopp kaffe och planerar. Det är mycket jag vill göra, och ordningen spelar roll.

1. Laga ställningen som ska bli växthus.
2. Skura och låta solen torka allt trä som ska målas.
3. Måla träet till växthuset.
4. Måla balkongen, inklusive trägolvet.
5. Plasta växthuset.
6. Köpa och lägga golvplattor på altanen.

Men det är ju odla och odla och odla jag vill göra! Drar jag igång med att plasta växthuset utan att först ha målat kommer jag inte att kunna måla i år, så det måste ju göras först. Det blir ingen tidig odling i växthuset i år. Bilden ovan är på golvet på balkongen. Inte det vackraste betonggolv jag har sett! Med trätrall ovanpå kommer det att bli otroligt mycket snyggare kan jag lova.

Kommentera

