Grobarhet för fröer från 2005?

Standard

10 februari sådde jag paprikor och chili. Det mesta grodde fort och växer fint, men några krukor gapade tomma. I dem hade jag nämligen sått chilifrön från 2005! Jag gav dem en sista chans till livet och slängde sedan påsarna.

Men i lördags, en månad efter frösådden, dök det upp en liten, ynklig Sweet Banana. Och på söndagen en till!  De är lite svaga efter sin långa tid som frö så jag fick vara barnmorska åt den första och hjälpa den ur fröskalet.

image

Och nu ska jag försöka hjälpa nummer två ur sitt skal. Det är lite nervöst och ingenting jag brukar göra. Det är väldigt lätt att man skadar istället för hjälper.

Håll tummarna för mina små Sweet Banana!

Kommentera

