Chilitillväxt

Standard

image

Första sådden med chili och paprika går utmärkt! Annuum-plantorna är stora och höga, baccatum och chinense lägre och knubbiga. Och så har vi lilla Sweet Banana som ligger efter, men kämpar på så tappert! De grodde ju långt efter sina grannar och var från gamla fröer, så den har inte en chans att hinna med. Det kan nog vara dags att plantera om chiliplantorna snart och låta dem få en lite större kruka och framför allt sätta dem djupare för att göra dem stabilare. Till och med Sweet Banana ska få flytta, men då mest för att de ska få varsin kruka och så att brättet kan tas undan.

image

I det andra brättet har mycket grott redan. Det som gör mig gladast är att se chilin Pink Tiger veckla ut sig. Jag tänkte mig fyra plantor av Pink Tiger för att få större chans till randning på frukterna, men fråga mig inte hur jag ska få plats med dem i sommar… 😀

Kommentera

