Toppad

Standard

image

I år testar jag att toppa mina chiliplantor. Den här plantan har blivit toppad och nya skott är på väg i alla bladveck – till och med i hjärtbladens bladveck! Mina Hot Lemon brukar sluta som stora, röriga plantor som lindar in sina grenar i sig själv… Jag undrar så hur den ska bli under beskärning! Jag har svårt att tänka mig att den ska ge mer frukt än de brukar – jag brukar få så mycket frukt från Hot Lemon! – men om den får det? Ja, då hoppas jag att stammen blir stark nog att bära all frukt!

Kommentera

