Hot Carrot

Standard

image

Dagens bekännelse:
Det kan vara så att jag har lite för många plantor på gång just nu. Jag menar, om jag kan missa att en chili ramlat ner från fönstret och landat i en bumbostol tillräckligt länge för den att se ut så här – ja, då har jag kanske lite för många plantor. Eller lite för fullt upp. Eller noll koll. 😛

image

Nu är den beskuren och tillbaka i fönstret!

Hot Carrot är en chili jag fått frö till från min pappa. Han, i sin tur, har fått det från en kollega. Det är första gången jag odlar denna chili, så jag vet inte riktigt vad jag får.

Kan det bli den här? http://www.simplyseed.co.uk/chilli-pepper-seeds/hot-carrot.html

Eller har chilin råkat byta namn någon gång när de bytt ägare? I så fall kanske jag får en Bulgarian Carrot http://blog.theenduringgardener.com/chilli-peppers/bulgarian-chilli-carrot/ istället. Den som lever får se.

Kommentera

