Beskärning

Standard

image

Jag beskar mina paprikaplantor för en tid sedan, men fick inte den effekt jag ville av det. Istället för att buska till sig skickade plantorna iväg ett enda skott som tog över som toppskott. Nu blommar de och jag fick välja mellan att ge upp buskiga plantor med mycket frukt eller ett par tidiga, men färre, frukter.

image

Det blev saxen! Jag hoppas det blir bra till slut, för det är sorgligt att klippa bort frukt och blommor.

image

Också mina Habanero Dulce fick smaka saxen. Där tog jag dock hand om det bortklippta och försöker mig på att rota dem. Jag har spekulanter på dem!

image

Två små sticklingar av Habanero Dulce och två Sweet Banana står nu i plastpåsar i fönstret. Jag håller tummarna för dem!

Kommentera

