Balkonglådor

Standard

image

Jag och maken fick äntligen köpt ett par balkonglådor! Jag kastade mig över dem, tog hål i innerlådan och planterade pelargonerna som jag drivit fram från sticklingar. Det blev en låda med rosa enkla pelargoner och en låda med röda rosenknoppspelargoner. Jag ska hitta någon växt som kan hänga ner över kanten också är planen!

image

Från insidan. Jag borde nog sätta ett par skruvar för att säkra lådorna…

image

Och i en liten låda närmast köket fick gräslök och mynta bo. När myntan börjar tränga ut gräslöken får gräslöken flytta ner i trädgården, men myntan får bo kvar till sommarens mojitos. Jag hoppas det blir långa, varma kvällar på balkongen i sommar!

Kommentera

